Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 5 juni 2010

Tre veckor och två dagar

Jag som har försökt det mesta då det gäller bantning, snubblade plötsligt över Cambridgemetoden. Jag hade aldrig tidigare hört talas om den men såg resultatet på en kompis och tänkte ge metoden en chans! Jag har i många år haft kraftig övervikt och det är svårt att tappa kilon. När jag såg min kompis så tänkte jag: "Kan hon, så kan jag!" Så en dag i april gick jag iväg på informationsmöte. Även om viktkonsulenten var oerhört glap, pigg och positiv så kändes inte informationen speciellt uppmuntrande, men jag hade ju redan bestämt mig för att prova.

Jag köpte en veckokur, åkte hem och visade min man de 21 påsarna av pulver som jag hade köpt. Han rynkade på nåsan och frågade mig vart min mat var. Påsarna skulle vara mitt totala matintag de sju närmaste dagarna. "Vad får du äta då?", frågade han mig. "Ingenting", svarade jag. Jag kände själv vad konstigt det lät, men skulle nu ändå prova.

Nästa morgon skulle vara dag 1. "Nej", tänkte jag... Jag vill inte, men på något sät så kändes det som att det var nu eller aldrig så jag fyllde upp 3,5 dl vatten i min nyinköpta shaker och hällde i en påse mat. Jag valde mintchoklad. Hmmm.... Smakade helt ok. Kände att det går kanske ändå det här, även om motivationen inte var på topp.

Dag 1 var tuff. Jag hade huvudvärk hela dagen. Tog en alvedon. Värken dämpades lite, men var kvar. När jag gick och lade mig den kvällen var jag glad över att jag hade klarat av första dagen!

Dag 2 såg all mat så god ut! Jag ville bara äta. Allt så så underbart ut. Men jag höll i! Jag hade ju bestämt mig. Jag måste gå ner i vikt, har inget annat val.

Dag 3 gick allt lättare. Det var faktiskt ganska enkelt!

Jag kommer här att dela med mig av min tid tillsammans med Cambridge!Jag har nu hållt på i 3 veckor och två dagar. Under den här tiden har jag minskat 8,4 kg och minskat 11 cm i midjan! Det är helt otroligt men sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar